You Have Changed Kap 8

(Tre dagar senare)
Jag låg vaken i sängen, helt nyvaken och lyssnade  på min familj som höll på där nere i köket för att fixa till min födelsedag. Efter ett tag hörde jag på fotstegen hur mamma sprang upp för trappan med pappa och Mike efter, lite långsammare. Mamma väste 'var tysta, annars väcker vi henne!' innan dörrhandtaget åkte ner och dörren långsamt öppnades. Min familj stod där, tomhänta och kollade förväntansfullt på mig. 
"Kom ner, gumman. Du ska få se en grej," sa mamma innan dom gick ner igen och förväntde sig att jag skulle följa efter, Vilket jag gjorde efter att jag tagit på mig en tjock munkjacka. Jag var lite förvånad, och aningens besviken. 
När jag kom ner i köket såg jag inte skymten av min familj. Jag tyckte att jag hörde något från vardagsrummet, vars dörr var stängd. Jag öppnade dörren och.... framför mig så var TV:n på och på soffbordet fanns det presenter, ljus, och mat som stog framdukat. Det var ljusslingor längs väggarna och några vita och ljusrosa ballonger med helium i. Jag var helt mållös. Och i mitten av bordet stod en stor, fantastisk, chokladig choklad-tårta. Min familj satt ner i soffan och sjöng i kör:
"Grattis! Happy sweet sixteenth!" Ett leende smög sig på mina läppar och det blev sörre för varje sekund. 
"Jag... ag vet inte vad jag ska säga. Tack!" Jag sprang fram och kramade om dom innan jag satte mig i soffan mellan mamma och Mike. 
"Öppna dom då! Öppna presenterna!" halvskrek mamma förväntansfullt. Hon var ivrig med presenter, och om jag inte öppnade dom tillräckligt fort brukar hon 'hjälpa' mig med det. 
 
Jag kom fram till skolan och efter Chelseas kram-attack på bussen så vart jag förberedd när resten av mina vänner sprang fram och kramade om mig, dom med. 
"Happy sweet sixteenth!" Skrek Emelie och Jessie samtidigt och kom fram i princip samtidigt, då dom kramade om mig. Vi gick in i skolan med armarna runt varandras axlar och vi småpratade lite. Emelie pressade mig på vad jag hade fått i födelsedagspresent (vilket för det mesta var smycken och presentkort) och vad jag önskade mig från henne. Chelsea ville att jag skulle bestämma vad vi skulle göra efter skolan för att fira att jag fyller år och Emelie ville ha detaljerna på hur det såg ut i vardagsrummet när jag kom ner. 
 
Resten av skoldagen hade varit bra, lärarna kunde skämma ut en ibland (som att be alla att sjunga för mig) men dom som jag kände (och tyckte om) var riktigt trevliga hela dagen. Harry hade kommit fram till mig mitt under lunchen och gav mig en kyss rakt på munnen. Lessie hade skickat mördarblickar till mig hela tiden så fort Harry vände ryggen åt henne. Det enda som inte stämde nu var att Jake hade undvikit mig hela dagen. Igår också, och jag förstod inte varför han inte ville se mig. Jag stod nu, hur som helst, utanför stället som vi skulle spela paintball på. Me 'vi' menar jag Chelsea, Emelie, Jessie, Harry, Jake och jag. Jag vart förvånad över att Jake hade sagt ja, han hade ju som dagt undvikt mig de senaste två dagarna. Hur som helst så var jag i lag med Harry och Jake, som båda hade insisterat på att hålla 'födelsedagsbarnet' ur fara. Vi tog på oss alla skydd som man skulle ha (inklusive en overall) och så kom instruktören som sa åt oss hur vi skulle sköta oss och hur alla vapen fungerade. När han var klar fick vi fem minuter på oss att gömma oss i den inhägnade skogen som tillhörde paintball ägarna. Det var det som var 'spelplanen'. Jag började springa åt den högra delen av skogen och Jag hörde hur Jake och Harry kom efter. Jag hittade en stor stenbumling några tiotal meter bort som jag gömde mig bakom. Harry och Jake sprang fram  till mig och andades med tunga andetag, som matchade mina egna adfådda. 
"Okey, guys, we gotta stick together, or we will loose. Got that?" frågade jag och dom nickade. Jag tyckte mig höra Jake mumla 'yes mam' men om vi skulle klara det här var lagkänsla viktig, så jag lät det passera.
"So if we are going to pull this off, what will we win?" frågade Harry ivrigt.
Jag kollade nöjt på honom en sekund. "I bet them on pizzas for the whole team if they loose. And if they win, we are gonna be the ones to buy pizza."
Jag kollade bort på Jake som började se ganska lite gladare ut. Han knöt sin näve och slog den mot Harrys. 
"Teamwork!" ropade han innan vi hörde tutan som signalerade på att spelet hade börjat. Vi smög fram i den otroligt gröna skogen i sökan efter det andra laget. När vi hade gått runt tysta och spända i någon minut hörde jag prasslet av några grenar ovanför mig. Jag kollade upp i trädet och såg Chelseas gigantiska flin innan hon tog sikte. Hon skulle precis skuta när något hårt slog mig till marken och jag kollade helt plötsligt upp i Harrys ögon, som endast var några centimeter från mig. 
"Damn it," sa han och jag kom på att Chelseas skott måste ha träffat någonting
"One down, two to go!" skrek hon. Harry hade åkt ut. Jag tog blixtsnabbt fram min egna paint pistol och sköt henne mitt på hennes säkerhetsväst. 
"Same here, hun'," sa jag och flinade. "That one was for Harry." Hon surnade till lite innan hon började klättra ner från trädet och lunka tillbaks till instruktören, som var borta vid stugan där all utrustning var. 
"You didn't have to do that, you know." Jag kollade in i Harrys ögon igen när sanningen flöt ut ur min mun. 
"Well what else could I have done? Pushed Jake on top of you?" frågade han med en sarkastisk röst. 
"You could have let her take me down, you fool." Jag log stot åt hans instinkt att rädda mig innan jag sa "You're supposed to go back to the instructor." Han reste sig och hjälpte sedan mig upp. 
"Fine, but when you come back, I'll tickle you 'til you take it back," sa han, och menade om att jag kallat honom 'fool'. 
"Whatever you say, Styles," sa jag och sprang in i riktningen där jag trodde att Jake var. Jag sprang några meter innan jag skymtade en av dom svarta overallerna man var tvungen att ha på sig. Jag smög fram, det skulle kunna vara Jessie eller Emelie. Jag började gå fortare eftersom att jag inte såg den längre. Jag skrek till när en hand som kom bakifrån pressades mot min mun. Av en reflex så kickade jag bakåt och spottade på handen. Jag hörde ett stön och jag vände mig om, där Jake stod och höll sig om sitt knä.
"Seriuosly? Spitting on the hand? What happened to the nice ole' Ella? Maybe she dissaperad along with the fifteen year old one." 
"Damn you. You scared me, okey? So just back off. And you havent been the nicest the last few days either, so you have no right to...to judge me on this!" skrek jag. Jag var arg, det var ju han som hade undvikit mig och nu skrämmer han mig och blir sur på mig för att jag gör självförsvar.
"Well your rejection still stings pretty much," sa han och bara kollade på mig. 
"My rejection? Why cant you just accept that I'm Harrys girlfriend, not yours? If you at least tried to, I don't know, fight for me I might have gotten bad feelings about it or consider you as a romantic interest, but all you did is avoid me! Which didn't help your case, now did it?!" ropade jag. Helt plötsligt började han le triumfaktigt och när jag frågade vad det var lite misstänktsamt så svarade han
"So what you're saying is that  you want me to fight for you?" Han log ännu bredare när jag inte sa någonting på ett tag. Till slut kom orden tillbaks. "It's not that, I'm just... " Jag kom inte på något bra att säga så tillslut sa jag bara "We have to win." 
"What?" Jakes förvirrade min kom fram och jag förtydligade mig.
"Th paintball match. I don't have the money to buy pizzas." Vi var tysta en stund innan Jake skrattade till lite.
"Well lets win this thng then," sa han innan han tog tag i min han doch drog med mig genom skogen. När jag började gå själv höll han min hand några sekunder till innan han släppte taget ch hans hand åkte till pistoolen. Vi sprang genom skogen ett tag till innan vi hörde Jessies och Emelies gräl. Vi sprang fram och jag sköt ner Jessie som svor åt mig och gick iväg. Jag siktad epå Emelie och gjorde stoppade in en ny färgkula. Emelie började sikta mot mig och Jake greppade min hand och fällde mig ner till marken. Han slängde sig på mig och skyddade mig från Emelies skott. 
"It's not that serious. I could have taken her down," sa jag och jag kollade upp i Jakes nacke. 
"I know." Han ställde sig snabbt upp och sköt en grön färgkula på henne, som ttäffade mitt på västen. "But if I would have let you I couldn't have proven to you how skilled I am with this." Han gav mig ett 'bländande leende' och hjälpte mig upp innan vi gick bort till dom andra.
 

Det tog mig lite mindre än 2 timmar att skriva den här delen. Det var någon som frågade förut, så aa...

Kommentarer
Postat av: Daria

Tar det runt 2 timmar att skriva?! WOW men älskar delarna det är som att läsa en tv-serie! :D

Svar: Haha, aa fast jag blev lite distraherad kan man ju säga.... hehe. Och tack förrseten :p
One Direction Novell

2012-09-22 @ 16:05:52
URL: http://letmelove.blogg.se
Postat av: Y

Hahaha tänkte på det också. Tog det två timmar för denna del? Var det pga du var distraherad eller är det alltid så. (men eh, du svarade ju på kommentaren över).. När kommer Harry börja delta och vara med i x-factor på riktigt i novellen? Jätte bra del annars :D

Svar: Jag tror att det kommer komma i nästa eller nästnästa delen, och ja.... jag blev TYP distraherad XD
One Direction Novell

2012-09-22 @ 22:53:11
Postat av: Linnko

Sorry för att jag inte kommenterat på ett tag men älskar den :) ;) :p :D xD bombar med smiles hehe

Svar: :D :) :p XD ;) ;p :O ^.^ -.- :D
One Direction Novell

2012-09-23 @ 15:27:09
URL: http://letmelove.blogg.se
Postat av: Madison

älskar den!"

Svar: Tackk! <3
One Direction Novell

2012-09-26 @ 19:28:37
Postat av: Anonym

Meer

Svar: Det är på väg :D
One Direction Novell

2012-09-28 @ 19:46:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0